Excel je jedným z najpraktickejších nástrojov pre prácu na počítači, a to nielen pre účtovníčky či ekonómov. Práca s programom MS EXCEL dokáže ušetriť hodiny práce.
Naučte sa najbežnejšie klávesové skratky v našej Excel príručke. 14 najčastejších skratiek, ktoré vám ušetria množstvo času.
Základné skratky pre urýchlenie práce v exceli
1. CTRL + a
Výber celého rozsahu tabuľky.
2. CTRL + c
Kopírovanie vybratého rozsahu tabuľky.
3. CTRL + v
Vloženie vybratého rozsahu tabuľky.
4. CTRL + z
Vrátenie kroku späť.
5. CTRL + s
Uloženie hárku.
6. CTRL + p
Tlačenie hárku.
7. CTRL + šípka
V kombinácii stlačeného CTRL + šípky sa posúvame v rámci celého hárku.
8. CTRL + home
Dostaneme sa na prvú hodnotu tabuľky.
9. CTRL + end
Dostaneme sa na poslednú hodnotu tabuľky.
10. CTRL + „+“
Pridávame nový riadok/stĺpec pri označení celého riadku/stĺpca.
11. CTRL + „-“
Vymažeme riadok/stĺpec pri označení celého riadku/stĺpca.
12. F4
Opakovanie poslednej vykonanej akcie.
13. ALT + „=“
Automatické vloženie funkcie SUM() pod riadky s hodnotami resp. vedľa stĺpcov s hodnotami.
14. CTRL + medzerník
Označenie celého stĺpca.
15. SHIFT + medzerník
Označenie celého riadka.